sobota, sierpnia 19, 2017

Blog talk show #9

BLOG TALK SHOW #9

Przedstaw się.

Nazywam się Marta i jestem 29 letnią mamą dwójki urwisów mieszkającą na małej wsi z której tylko 28 km do mojego ukochanego morza.


Kiedy, gdzie i w jakim czasie (letnim/zimowym/wiosennym/jesiennym) się urodziłaś?

Urodziłam się w Gdańsku w '88 w piękny majowy dzień, podobno było gorąco :)

Jak dużym i długim dzieckiem byłaś po przyjściu na świat?

 Z wiedzy jaką posiadam słodziutkie i ciągle śpiące 3,5 kg długie na 58 cm.:)

Kiedy przeczytałaś swoją pierwszą książkę w życiu?

Nauczyłam się czytać jak miałam 4 lata kopiując kalendarz ( taki kartkowany, gdzie codziennie masz przysłowie ), jednak pierwszą książką była „Ania z zielonego wzgórza” jak skończyłam 6 lat.


Co Cię fascynowało będąc dzieckiem?

O matko chyba wszystko od kamyka ( zbierałam te świecące z drobinami kwarcu) po owady i drzewa, wszystko co byłam w stanie uwiecznić na kartce papieru. Rysunek i śpiew oraz długie spacery.. .aa no i wpatrywanie się w niebo o każdej porze dnia i nocy.  W domu zawsze twierdzili, że bujam w obłokach :)  

Czy zdarzyło Ci się w przeszłości zapytać rodziców skąd się biorą dzieci? Jeśli nie, skąd w takim razie się o tym dowiedziałaś?

Pamiętam taką rozmowę z mamą, gdy urodziła się moja druga młodsza siostra a ja miałam pięć lat. Stanęłam przed nią i mówie : skąd to wzięłaś w sklepie są ciekawsze lalki, mogłaś wybrać z włosami , wtedy mama wytłumaczyła, że dziecko tworzy się w brzuszku a włosy jej urosną i mam się nie martwić :) 

Jaki rodzaj muzyki najbardziej lubisz? Masz jakiś ulubiony zespół?

Słucham wszystkiego co wpadnie mi w ucho, zależnie od nastroju. Czasem jest to ciężkie granie a czasem klasyka. Od staroci po nowości i tak słucham też Shawna Mendesa ( siostra mówi, że mam nic nie zatajać :P ) Moim ukochanym zespołem jest Nickelback i Dvicio, ale kocham każdy kawałek przy którym da się  tańczyć i go zaśpiewać ( ciągle śpiewam w ukryciu:) ) 

Gdybyś miała wybrać się na bal przebierańców, za co byś się przebrała i dlaczego?

Wiedźma to zbyt oczywisty wybór :) Na bal przebierańców zawsze wybierałam stroj Indiany Jonesa bo to mój ukochany film.

Kiedy pierwszy raz w życiu poszłaś na randkę z chłopakiem i co z niej pamiętasz?

Byłam na jednej randce w życiu i jedyne co z niej pamiętam to deszcz i mały pluszowy mikołaj. Było to 9 lat temu z moim obecnym i jedynym mężem :D

Twoją pasją jest czytanie, a co oprócz tego?

Kocham zatracać się w muzyce, śpiewać i tańczyć gdy nikt nie patrzy. Poza tym oczywistym każda forma wyżycia artystycznego : Rysunek, wypalanie w drewnie, rzeźba i majsterkowanie ( renowacja i przeróbka starego na nowe).


Ile książek liczy dzisiaj Twoja biblioteczka?

Nie mam pojęcia, ale licząc te w kartonach i to co na półkach jest tego koło 600 sztuk i ciągle przybywa spędzając mi sen z powiek. No jak to poukładać:)


Coraz częściej się słyszy, że blogerki wydają swoje powieści. Zdradź nam zatem, czy Tobie też się marzy napisanie własnej powieści?

Nie mam czasu na pisanie do szuflady. Kiedyś owszem próbowałam, mam kilka zaczętych historii i tysiące innych w głowie, ale niech sobie tam siedzą. Nie starczy mi odwagi na wydanie czegoś swojego, dopiero zaczynam czerpać przyjemność, jeśli chodzi o prowadzenie bloga.

Co Cię najbardziej zachwyca, a co denerwuje w książkach?

Łatwo wkręcam się w historię i nie zauważam błędów, jednak denerwuje mnie styl i powtarzalność niektórych książek. Zachwyt książką? Proste, wystarczy zagadka, tajemnica i trochę miłości i magii:)

Kiedy wpadłaś na pomysł, by stworzyć blog Marta wśród książek?

Pomysł krążył po mojej głowie jakieś dwa lata, aż w zeszłym roku o tej porze kilka osób równocześnie przyspieszyło moje plany wspierając moją decyzje  a raczej pomysł.



Wiem, że masz swoją własną rodzinę. Przedstaw nam ją krótko ;)

Darek trzy lata starszy ode mnie mąż, klasyczny maruda i anty techniczna bestia z poprzedniego wieku, kochający zwierzęta. Amelka lat 4, mała księżniczka absorbująca większość  mojej uwagi i Antoś lat 2, mała kopia Ojca potrafiąca ujarzmić każde zwierzę. A no i Misia półroczna kundelka, czarne zło naszego domu gryząca wszystko jak leci, prócz książek.


Masz rodzeństwo, a może jesteś jedynaczką?

Czworo rodzeństwa : Marcin 30 lat, Natalia 27, Ola 24 i Mateusz 19.

Co sądzisz o tatuażach na ciele?

Lubie patrzeć na tatuaże, choć sama się trochę boje zrobić na swoim ciele. Jestem za tatuażami szczególnie u facetów :)

Czy posiadasz jakieś talenty (wrodzone, nabyte, ukryte) ?

Śpiew i rysowanie, podobno kiedyś też taniec i gra na pianinie, ale dość szybko porzucona przez brak czasu.

Czym zajmujesz się na co dzień?

Na co dzień opiekuje się dziećmi i domem, oraz wyszukiwaniem wszelakich zajęć by zająć czymś ręce i umysł.


Miejsce, które chciałabyś odwiedzić to?

Londyn , Barcelona, Paryż i Nowy York a no i austriackie ogrody.

Czym dla Ciebie jest przyjaźń?

Przyjaźń to dla mnie dobra zabawa i wspólny płacz, wspólne szukanie rozwiązań i przeklinanie całego świata. Dzielenie każdej radości i każdego smutku na mniejsze kawałki. Bycie przy kimś bez względu na własne poglądy i zdanie :)

Czy zdarzyło Ci się w życiu coś zabawnego, o czym nie zapomnisz do końca swoich dni?

W czasach szkolnych gdy musieliśmy pisać poprawę kartkówki  na lekcjach starszej klasy. Straszny stres, klasa chłopaka, który mi się podobał i ja oddająca kartkówkę i robiąca równocześnie orła na środku klasy :P pęknięta kość ogonowa boli do dziś, ale ubaw był, gdy trzy osoby próbowały mnie podnieść, a lądowały na tyłku obok :)

Jakim mottem kierujesz się w życiu?

Bądź szczęśliwa i spełniona i dziel się radością z innymi :)

Co sądzisz o gejach i lesbijkach?

Nie mam nic ani do jednych ani do drugich. Normalni ludzie, co komu do tego co robią i z kim :)

Którą porę roku najbardziej uwielbiasz i dlaczego?

Lubie ścieranie się lata z jesienią, jak spadające liście nabierają pięknych barw w świetle słońca.

Zawód w którym chciałabyś pracować?

Od dziecka była to biblioteka, lub księgarnia a no i sklep papierniczy.



Dziękuję Ci serdecznie Marto za rozmowę. Muszę przyznać, że dowiedziałam się o Tobie wielu ciekawych rzeczy o których wcześniej nie miałam pojęcia ;) Jesteś osobą z niezwykłym poczuciem humoru i wielkim optymizmem. Miło mi było Ciebie gościć w progach mojej Czytaninki.


Tutaj możecie odwiedzić Martę. Po kliknięciu w nazwę zostaniecie przeniesieni w docelowe miejsca.



3 komentarze:

  1. Cieszę się, że mogłam trochę ci o sobie zdradzić 😁

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja kochana Sis <3 Dużo o czym piszesz wiem, to fajne uczucie :D
    Też kocham Nickelback! <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger